vrijdag 18 april 2014

Laat de zomer maar komen!

Een tijd terug had ik via een vriendin de vraag gekregen of ik een zonnehoedje kon maken. 
Nog nooit zo iets gemaakt dus ging ik op zoek naar een patroon met een stappenplan. 
Gelukkig was er één te vinden met zelfs een fotostappenplan op deze blog! 
(Aangezien ik iets meer aan een visueel stappenplan heb dan aan lettertjes :-)
Vol moed begon ik aan het stappenplan van de Dreumes maar na het afwerken ervan bleek deze toch vrij groot uit te vallen (zoals op al enkele blogs staat vermeldt).
Mijn eigen hoofd paste er namelijk in dus ben ik vanaf nu geen juffrouw meer maar een dreumes ;-)!
Dus opnieuw begonnen en deze keer het patroon van de baby genomen. Deze viel eveneens een beetje groter uit maar zou wel moeten passen op het hoofd van een peuter.


                               

Daarna was er nog de vondst van een "bijna ter dood veroordeelde aardbeienplant".
Twee jaar geleden kwamen er nog steeds geen bloemetjes aan de plant waardoor ik raad ging vragen bij andere aardbeienplantkenners en zei zeiden dat er geen aardbeien meer aan gingen komen.
Omdat ik er deels niet in geloofde en deels uit luiheid liet ik de plant staan.
En kijk, sinds vorig jaar komen er bloemetjes aan en vandaag was er de vondst van een mini-aardbei!
Nu is alleen de vraag of ze eetbaar zijn? 
En of ik het verder zou laten groeien of toch weg doen? 
Hoe dan ook, het geeft een instant zomergevoel die aardbei, ondanks de frisse wind buiten!


2 opmerkingen:

  1. Ik had hier ook dat zomerhoedje geprobeerd en ook veel te groot voor ons Juna :-)
    Mijn hoofd kon er dan wel niet meer in maar denk toch dat ze het pas over een jaar of 10 kan aandoen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh jammer want het is wel een heel mooi hoedje. Ik vraag me ook vaak af waar ze die maten van die kinderhoedjes en petten halen. Ik wil die kinderen wel eens zien die daar wel in passen haha!

    BeantwoordenVerwijderen