woensdag 9 april 2014

Baby-, peuter- en kleuterpret!

We zullen eerst starten bij de baby want van de volledige babyboom is de laatste baby geboren! 
Welkom kleine Mathias!
Aangezien de dekentjes een succes zijn maakte ik deze opnieuw samen met een slabbetje uit geplastificeerd katoen, een tuttendoekje en een geflockt rompertje.


Dekentje: fleece Ikea, stof Pauli
Tuttendoekje: idem als dekentje
Rompertje: flock folie uit een cursus, rompertje Hema
Slabbetje: stoffenspektakel 

Voor deze baby kreeg ik ook de eer een naamstempel te maken:


Dan is er de peuterpret. 
Hiervoor mocht ik een speeldeken creëren door een hoes te maken rond een bestaand deken.
De stof had de mama gekozen op de markt bij de lieve mevrouw van 't Kersenpitje en voor de rest zorgde ik zelf.
De blinkende appel bovenaan is een spiegel zodat hij naar zichzelf kan kijken.
Mocht er nog een broertje of zusje bij komen, flock ik die naam er nog bij op!


Stof: 't Kersenpitje
Fleece: Ikea 
Spiegel en flock: hotfix-studio 

Tot slot mocht ik nog een kleutertje kleuterpret bezorgen door een turnzakje te maken. De fiere tante had in dit geval het stofje gekozen en voor de afwerking werd ik vrij gelaten.
Ik heb niet echt een patroon gevolgd voor de turnzak waardoor ik de bovenkant gemaakt heb met brede biais.
Hopelijk pronkt Svea binnenkort met haar turnzakje op school!


Stof: Pauli
Biais en koord: Hexagoon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten