maandag 27 juli 2015

Kleine knutsels

Vaak wanneer ik aan grotere projecten naai, zoals nu de strandtas en een nieuw babycadeau, heb ik af en toe nood aan andere frutsels.
Dan zwier ik alles waar ik op dat moment aan bezig ben opzij en doe ik even iets los van de naaimachine.
Zo ben je achteraf opnieuw frisser om aan de grotere projecten verder te werken (wat bij mij toch wel het geval is :-))

Zo maakte ik gisteren deze twee vriendinnetjes.
De metalen frame en parels lagen al een hele tijd klaar maar je kan ze onmogelijk in hun blootje buiten sturen!
Daarom maakte ik voor deze twee dames een kleedje.
Eén van de twee zal pronken aan een lange ketting, de andere zal denk ik een sleutelhanger worden.

                               
Metalen attributen: Hexagoon
Parels: Hexagoon
Stofjes: restjesbak

Vandaag was het kleine projectje mijn vilten cactus afwerken.
En ik weet nu al dat er nog volgen want je moet ze niet onderhouden!
Voor het patroon zocht ik gewoon silhouetten van cactussen op het internet en paste de tekeningen aan.
Het bloemetje op de cactus zijn drie kleine cirkels in drie gevouwen.
De brochespeld had ik eveneens al een tijdje liggen voor de komende winter mijn sjaals mee vast te binden en kleefde er een mooie afbeelding van de Hexagoon in.
Want als ik eerlijk ben, en dat weten diegene die mij kennen, heb ik een lichte verslaving aan broches :-)

                                
Brochespeld: Hexagoon
Bloempotje: Dille & Kamille
Vilt: Action

3 opmerkingen:

  1. Leuke dames heb je gemaakt en ik ben ook weg van de cactus. Is goed gevuld ook handig als speldenkussen!?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker dat het dienst kan doen als speldenkussen, dan heeft de cactus meteen zijn stekeltjes :-)

      Verwijderen
  2. Leuke cactus!Die dames zijn leuk maar niet echt mijn ding,nu maar goed dat we niet allemaal het zelfde mooi vinden,hé!

    BeantwoordenVerwijderen