zondag 5 juli 2015

Insectenparade

Al een tijdje zocht ik naar een ideaal patroon voor een topje.
Eentje die niet te hoog toe was en toch een mooi model had.
Een paar weken terug verscheen er ineens een patroon van een wikkeltop met lange mouwen op De Droomfabriek.
Het model zag er ideaal uit en ik vond het proberen waard om het zonder de mouwen te maken zodat het een zomerse top werd.
Aangezien ik op vlak van kleding niet meteen mijn beste stof wil gebruiken, ging ik op zoek naar een alternatief dat toch draagbaar zou zijn als het van de eerste keer zou lukken.
Deze vond ik bij Kersenpitje, zij heeft een bak met €5 restjes in dat steeds de moeite waard is, net zoals dit insectenstofje.
En omdat insecten populair zijn in stoffenland, kocht ik meteen een tweede variant in turquoise met vliegen op om een tweede topje uit te maken.
Na het succes van de testversie ligt deze reeds geknipt klaar op de naaitafel :-)

De armsgaten en de onderzijde heb ik afgewerkt met elastische paspel.
Zorgt voor een heel mooie afwerking waarbij je kan kiezen voor de matte of glanzende kant.
Het plan is wel om bij het volgende topje de paspel iets kleiner te nemen zodat de armsgaten nog iets nauwer aansluiten.
Helemaal klaar om van de zomer te geniet in m'n topjes!
 (versie twee zal in de loop van de week verschijnen :-))




Stof: Insecten - Kersenpitje
Elastische paspel: Bordeaux - Hexagoon

4 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Ik post morgen of overmorgen de tweede versie ervan. De maat klopt voor mij al elk geval, een 38 maar de mouwen vielen bij deze iets open en zijn bij de tweede versie mooi aansluiten. Je zal het op een "aan" foto kunnen zien :-)

      Verwijderen