zaterdag 26 juli 2014

R-r-r

Rokjes-retrokapsels-rond.
Ik zal beginnen met het rokjes deel. 
Er stond al een hele tijd een tricotrok op mijn lijst.
Maar omdat je op sommige blogs afschrikwekkende teksten leest om hiermee te werken, schoof ik het steeds wijselijk opzij.
Toen ik langs ging bij een thuisverkoop van iemand die kleren maakte en het stoffenkraam 't Kersenpitje, kwam ik het juiste stofje tegen om een rok te maken uit tricot.
Het in elkaar zetten verliep vlot dankzij het patroon van Allemaal rokjes en aangezien het rekstof was, kon ik gerust het patroon van de 38 nemen.
Voor de onderkant af te werken zat ik even vast. 
De meeste zeiden een tweelingnaald of een overlock...
Laat nu net dat laatste zijn dat ik (nog) niet heb.
Dus ging ik op zoek naar een andere oplossing en raadde de mevrouw van de Hexagoon mij aan om te werken met rekbare paspel.
En jawel, ik vind het een mooi resultaat geworden!

Stof: 't Kersenpitje
Paspel: Hexagoon

De retro-kapsels staken mijn ogen uit toen ik vorige week de reportage op ROB  (regionale zender) zag in verband met de Beleuvenissen.
Aangezien ik helemaal fan ben van retrokleedjes en de stijl er rond wou ik mijn haar zo eens laten doen.
Laat ons zeggen een hele Bele(u)venis.
Een super mooi resultaat, jammer genoeg nog niet zo'n krak om het zelf te fixen ;-)


Om af te sluiten nog het ronde deel en het kleine prul deel.
Het ronde deel werd een tafeldoek voor de buitentafel (stond exact 1 jaar op de to do-lijst en net zo lang lag de stof in huis...)

Stof: Pauli
Biais: Action

Met het gekleine geprul voelde ik mij even terug kind.
Ik had de oude plasticjes opzij gehouden waarmee je figuren kon tekenen op papier door er met je potlood in rond te gaan.
Deze kwamen nu goed van pas om figuren op magneetfolie te tekenen.
Ik knipte ze vervolgens uit, verwijderde de beschermfolie en kleefde ze op een stof.
Nog bijknippen en de eenvoudige fijne magneetjes waren klaar!

Stof: de Banier en Hexagoon
Mageneetfolie: Wibra

3 opmerkingen:

  1. Prachtig rok en super mooi tafellaken. Daar wil ik me in de (verre) toekomst ook eens aan wagen ;-)

    De kapsels waren ook echt een succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die magneetjes zijn leuk!Waar haal je die magneetfolie?Lijkt me leuk om eens met ons nichtje te doen met restjes van stof.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In de wibra gekocht, ze zijn er spijtig genoeg wel niet altijd. Ligt bij de schoolspullen :-)

      Verwijderen