zondag 20 juli 2014

Opknapbeurt

Er stonden al een tijdje twee houten kistjes klaar die een leuk papier of stofje konden gebruiken.
Toen de laatste workshop van het Kliedercafé eraan kwam, nam ik al één houte kistje mee.
Omdat de titel van het Kliedercafé: Stof zonder stikken heette.
We leerde er allerlei manieren om met stof te werken zonder de naaimachine boven te halen.
Ik maakte kaarsenhouders met een stofje rond, een schrift van een stofje voorzien en natuurlijk mijn kistje in een stoffenjasje stoppen.
Je meet de stof goed af rond de kist en gebruikt dan boekbinderslijm om de stof stevig vast te zetten.
Binnenin het kistje kleefde ik nog een mooi papiertje om zo de vastgekleefde randen te verstoppen.

Stof vlinders: Bambiblauw
Kistje: Hexagoon
Boekbinderslijm: De Banier

Nu stonden er nog steeds twee kale kistjes klaar.
De ene smukte ik op met enkel papier te gebruiken, een combinatie van vissen en een soort schubachtig motief.

Papier en kistje: Hexagoon

Voor de andere gebruikte ik verf en papier met gouden kevers op.
Deze kevers liet ik opnieuw voorbij wandelen rond de kist.
Het kistje gaat dienen om mijn naaimaterialen in kwijt te spelen aangezien de schuif onder mijn tafel een beetje begint uit te puilen :-)

Kast: Ikea
Papier: Hexagoon
Verf: soldenkoopje bij Heytens

2 opmerkingen:

  1. Allemaal leuk gemaakt.Zo een extra ladekastje kan ik hier ook nog gebruiken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij Ikea moet je zijn ;-) Verschillende maten en vormen :-)

      Verwijderen