donderdag 4 februari 2016

Stofrestjes (pin it & make it #3)

Stofrestjes of kleine lapjes stof zal je wel bij elke naaister terug vinden.
Mijn overzicht van deze kleine lapjes stof was een beetje zoek.
Nu staken ze in gesloten dozen waar je niet meteen kon zien welke kleine lapjes je had.
In één van m'n meest favoriete winkels van Leuven, rollen ze kleine lapjes op en stoppen die rechtopstaand in een mand.
Meteen was de gepinde pin die ik wou maken, gelinkt aan een nuttige bestemming.

Ik knipte uit de vilt zelf een afmeting van een mand en ronde de hoeken af.
De handvatten vormde ik door een plastic zak met de handvatten erop te leggen en deze over te tekenen.
De zijkanten zijn iets minder geslaagd dan in het resultaat van de pin.
Enorm gesukkeld met gaatjes maken in de lap vilt en het kruisjespatroon te verkrijgen...
Aan de voorzijde streek ik een applicatie van de mooie Van Ikke reeks.
De kleine lapjes stof zitten nu mooi opgerold in een vilten mand. 
Voor wie zich aan een vilten mand zou wagen, gebruik vilt dat dik genoeg is of extra verstevigen is niet overbodig.



       
                                       
Vilt: Zwarte vilt op rol - Hexagoon
Applicatie: Hert - Van Ikke
Borduurdraad: Lichtblauw - Action

3 opmerkingen: