dinsdag 3 november 2015

De Sunny(schijnt nu even terug)Pants

Vorig jaar moest ik beslissen of ik nog een jaar naailes ging volgen of niet.
Na even nadenken en te horen dat het vrijetijdskleding zou zijn, besloot ik er nog een jaartje bij te doen.
Het grote voordeel voor mij van de naailessen is dat ik elke keer iets voor mezelf kan maken.

Zo startte ik begin september met het maken van de Sunny Pants uit La Maison Victor.
De stof had ik in de zomer reeds gekocht, een soldenkoopje bij Veritas.
Het in elkaar stikken verliep vlot tot we aan de metalen ogen kwamen die we moesten inkloppen om de koord door te trekken.
Wat hebben we daarmee gesukkeld!
Een goede les met dunne stof, klop niet het gat erin maar maak een klein gaatje met een schaar om daarna de metalen ogen door te plaatsen.
De broek heeft een goede pasvorm, heb ze enkel moeten verlengen.
Dacht in eerste instantie dat ik ze moest verbreden aan de kuiten omdat ik door m'n volleybal stevige kuiten heb en de meeste van deze zomerse broeken in de winkel vanonder te smal waren.

Jammer genoeg is het weer niet meer geschikt om een Sunny Pants te dragen dus heeft het nu op de foto's een hoog pyjama gehalte :-)
Maar volgende zomer zal deze broek vaak gedragen worden!
Kijk al uit naar m'n volgende project, een kaptrui in glitterstof uit Ottobre.



Stof: Soldenkoopje zomer - Veritas
Witte koord en elastiek



1 opmerking: