zondag 28 december 2014

Familiefeest

Na een weekje deugd doende Centerparcs, was het nu tijd voor het familiefeest.
Bij zo'n familiefeest horen natuurlijk Kerst cadeautjes en enkele rolde dit jaar vanonder mijn naaimachine uit.
Voor de vriendinnen van mijn neefjes (zijn een kop groter maar jonger, dus blijven neefJES :-)) naaide ik een pittenkussen.
Deze stond al een hele tijd op de lijst en de papieren van deze fijne madam waren al een tijdje afgedrukt.
Een hele duidelijke en goede uitleg zeker omdat er een foto handleiding bij was.
Ben altijd iets visueler ingesteld geweest dan enkel lettertjes voor mij te hebben.
Voor de vulling van de kussentjes ben ik voor het goedkopere lijnzaad gegaan (gevonden in de Aveve) en deze werden in een roos katoenen zakje gegoten.
De buitenste kerststofjes zijn gekozen door de mama, de achterzijde had ik nog liggen.
Tussen de kussentjes is er een feestelijke gouden paspel gestoken en de namen van de meiden zijn er in het goud op geflockt.
Opnieuw best wel fier op mijn handsnijkunsten ;-)
De gebruiksaanwijzing binden ik aan de zijkant vast op een felgekleurd kaartje.

Witte kerststof met pakjes: Pauli - Groene kerststof met dieren: Pauli
Rode stof met witte bolletjes: Petit Pan - Gouden paspel en gouden flexfolie: Hexagoon
Lijnzaad: Aveve - Aanhangkaartjes: Action

De mama kreeg voor haar Kerst een gepersonaliseerd cadeau.
In de Hexagoon zag ik een mooie medaillon voor drie foto's in te kleven.
Ik drukte een foto van mijn broer, de hond en mezelf af in zwart-wit en kleefde ze vast met boekbinderslijm. 
Wanneer je dan een beetje boekbinderslijm over de foto's heen doet, krijg je een "oud" effect.
Wat mij zeer toepasselijk leek bij een authentieke medaillon.


Mijn laatste zelf gemaakt cadeau was één voor de oma.
Ze is al jaren zot van engeltjes en wanneer ik met mijn mama op het stoffenspektakel dit stofje passeerde, konden we het moeilijk laten liggen.
Mama stelde voor om er een kussen mee te maken en dat werd het dan. 
De oma is zoals je ziet op de foto zéér blij met haar nieuwe kussen en dacht in eerste instantie dat het uit de winkel kwam (als dat geen compliment is ;-))

Engelen stof: Stoffenspektakel
Rits: Rommelmarkt
Kussen binnenin: Ikea

1 opmerking:

  1. Prachtige cadeaus, daar mag je wel trots op zijn!
    En wat een jonge oma heb jij!

    BeantwoordenVerwijderen