dinsdag 11 november 2014

Cadeautjes (t)huis

Nog niet zo lang geleden kocht een vriendin van mij en haar vriend een nieuw huis. 
Van een appartement in de buurt, verhuisde ze een klein beetje verder uit de buurt :-)
Bij het intreden van zo'n nieuw huis, dat hopelijk snel een thuis wordt, horen natuurlijk cadeautjes.
Voor mijn cadeautjes maakte ik (bijna) voor elke ruimte iets kleins.
Zo deden we een ingebeelde wandeling door het huis waarbij ze telkens een nieuw cadeautje kregen.

Inpakpapier: Ikea

We gingen van start in de gang.
Wat is er absoluut nodig in een gang van een nieuw huis? 
Natuurlijk! Slingers met WELKOM erop!

Stof: Stoffenspektakel- Pauli
Biais aan de bovenzijde: Action
Flockfolie voor de letter: De Banier

Bij zo'n nieuwe (t)huis hoort een nieuw adres.
Het oorspronkelijke idee was om een adres stempel te maken.
Omdat ik jammer genoeg al erg sukkelde met de letters voor de naam, hield ik het op hun voor- en achternamen.
Zelfs daar is een klein foutje ingeslopen, zoeken maar ;-)

                      
         Houtblokje
Gom: Wibra

In de gang lopen we langs het toilet. 
Daarvoor moest ik even zoeken naar een leuk idee en kwam het tegen op Pinterest.
Een toiletpapierhouder!

                           
Stof blaadjes motief: Habiba
Groene stof binnenzijde
Parels: Veritas

Toen kwamen we in de living waar de tinten oker, beige en bruin zijn.
Hier maakte ik twee kussens voor in hun zetels.
Ben qua stoffenkeuze neutraal gebleven, aangezien de man des huizes de kussens nog moet kunnen aanzien :-)



Sterren stof: Hexagoon
Sterren kamsnaps

Dan komen we aan in de keuken.
Voor de keuken voorzag ik pannenlappen en magneetjes.
Van de magneetjes ben ik jammer genoeg een foto vergeten trekken.
Ze waren gemaakt uit bottle caps waarin ik foto's kleefde en een magneet op bevestigde.

                            
Stof: jammer genoeg geen idee meer
Sierbiais: Hexagoon

Als laatste heeft ze een eigen naai/hobbykamer ingericht.
Hiervoor maakte ik een canvasdoek met vlinders op naar een idee uit één van mijn favoriete winkeltjes, de Hexagoon natuurlijk :)
Je ponst de vlinders uit in de gewenste kleuren, bedenkt een patroon dat de vlinders volgen en dan op het middelste deel lijm doen.
Zo kan je de vleugels omhoog zetten zodat ze lijken te vliegen! 


6 opmerkingen:

  1. Toffe cadeautjes heb je gemaakt!Wat heb je als tussenvulling bij de pannenlappen gedaan als ik mag vragen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gebruikte gewone vlieseline omdat ze het als onderzetter gaat gebruiken ipv pannenlap. Maar blijkbaar bestaat er hittebestendige vlieseline. Jammer genoeg te laat achter gekomen :-)

      Verwijderen
  2. Amai, superleuke cadeautjes ! Je hebt er werk op gemaakt. Leuke stofjes gebruikt voor alle projectjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke creaties!

    Vele creatieve groetjes,
    Het Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen