zondag 12 oktober 2014

Mijn eerste broek

Had me nog nooit gewaagd aan een broek voor kleintjes, laat staan een patroon uit La Maison Victor.
Er was altijd de schrik dat ik nog niet zo'n goede naaister ben en het kledingstuk de mist in zou laten gaan :-)
Toen ik vorige week het daltonbroekje van LMV zag staan en er maar één huisje voor de moeilijkheidsgraad stond aangeduid, leek me dit een goed project om mee te beginnen.
En effectief, het patroon was snel getekend, uitgeknipt en in elkaar gestikt. 
Veel vlotter dan het kiezen van de stof en de kleuren stoffenband.
Voor de stof werd uiteindelijk gekozen voor een iets dikkere stof dan katoen aangezien de herfst al in het land is en de winter op komst gaat zijn.
De banden gingen eerst in één kleur zijn maar toen ik niet genoeg had van één kleur besloot ik de bovenband in het bruin te doen en de banden aan de broekspijpen in koningsblauw (kon gewoon blauw zeggen maar dit klinkt sjieker :-))


Het werd een broekje voor een meisje van een collega van mij aangezien ik zelf nog geen pasmodellen heb.
Ik ben best tevreden met m'n eerste creatie waar toch wat retrogehalte aan zit door de stofkeuze!

Stof: Diolen - Eulala
Boordstof: geen idee meer...

Vergeet zeker niet deel te nemen aan de give-away bij 30 volgertjes :)
mizolilie.blogspot.b2014e//10/klein-weggevertje.html

1 opmerking: