zondag 23 maart 2014

Paaskriebels

Vorig jaar vroeg ons mama in december om een tafelloper in kerstsfeer te maken.
Toen had ik er één gemaakt met prachtige rendieren en gouden details. Aangezien nu Pasen dichterbij komt en de kerstloper een succes was, mocht ik nu een paasloper maken.
Een stofje hiervoor zoeken bleek eerst niet zo eenvoudig tot ik bij de webshop Koning Uil een restje Petit Pan zag dat net groot genoeg was. Het motief waren precies paaseitjes en met de toestemming van ons mama heb ik deze dan als eerste loper gebruikt. De zijkant heb ik met turqoise biais gestikt, de uiteinde van de loper met fluo roze zoals de eitjes.

Maar toen ik verder in mijn stofdoos vol restjes ging rommelen, zag ik nog een leuk stofje met kuikentjes liggen. Dus werd het in plaats van één paasloper, twee paaslopers. Het stofje was denk ik van Robert Kaufman en hier werden de zijkanten met gele biais omgestikt en de uiteinde met een grasgroene sierbiais.

Laat de paasdagen maar komen en het plan is om voor op de andere kast nog een zittende paashaas te naaien!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten